CILJ (SVRHA) UČENJA PREDMETA:
Zadaće su nastave hrvatskog jezika mnogobrojne, ostvaruju se u četirima nastavnim područjima: hrvatski jezik, jezično izražavanje, književnost i medijska kultura. Prema načelu unutarpredmetnog povezivanja, sadržaji i zadaće tih četiriju nastavnih područja međusobno se prožimaju i dopunjuju, a prema načelu međupredmetnog povezivanja funkcionalno se povezuju i s ostalim nastavnim predmetima.
Nastava hrvatskog jezika također treba: osposobljavati učenike za odgovornost u životu u sadašnjosti i budućnosti, prema sebi, svojim bližnjima i okolišu; upućivati učenike na traganje za smislom, vrijednostima i važnostima ljudske egzistencije te na otkrivanje i pronalaženje vlastite osobnosti i smisla življenja; razvijati u učenicima osjećaje poštivanja osnovnih ljudskih i životnih vrijednosti, vrijednosti rada i svjesnog djelovanja na svim razinama (u obitelji, školi, društvu), samostalnosti i spremnosti na pomaganje i suradnju, na zajedništvo, u skladu s tim na demokraciju i toleranciju; razvijati u učenicima svijest o vlastitim korijenima i identitetu, kulturi, običajima i tradiciji da bi na taj način mogli razumjeti druge narode i njihove kulture, u skladu s potrebama višejezičnog i višekulturalnog društva; osposobljavati učenike za istraživački i stvaralački način učenja koji će razvijati u skladu s potrebama za trajnim obrazovanjem.
ZADATCI:
Svrhu nastave hrvatskog jezika u osnovnoj školi čine sljedeće sastavnice: osvješćivanje važnosti znanja hrvatskog jezika kao općeg kulturnog dobra, u kojemu je razvidno poštivanje i ljubav prema jeziku hrvatske domovine, njezinoj književnosti i kulturi; ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom na razini osnovnog obrazovanja; razvijanje jezičnih sposobnosti u govornoj i pisanoj uporabi jezika u svim funkcionalnim stilovima; razvijanje literarnih sposobnosti, čitateljskih interesa i čitateljske kulture; razvijanje interesa i potreba za sadržajima medijske kulture.
Priručnici koji će ti pomoći u učenju jezika: